Efekty diety ketogenicznej: ile można schudnąć w miesiąc?

Kolejna dieta na płaski brzuch okazała się porażką? Uważasz, że skuteczne odchudzanie i dieta odchudzająca bez efektu jojo nie istnieje? Jest wiele powodów, dla których mnóstwo osób wybiera dietę niskowęglowodanową. Czy wiesz jakie można osiągnąć efekty na diecie ketogenicznej? Najbardziej przemawiającym jest skuteczne spalanie tkanki tłuszczowej, a co za tym idzie utrata wagi. Efekty diety ketogenicznej są zaskakujące. Dieta tłuszczowa i leczenie otyłości w jednym może wydawać się dziwne. Natomiast udowodniono, że spalanie tkanki tłuszczowej przebiega sprawniej poprzez dostarczanie organizmowi zdrowych tłuszczów.

Sprawdź, co zrobić żeby schudnąć oraz ile można schudnąć w miesiąc. Wiąże się to ze zmianą stylu życia i koniecznością ścisłego przestrzegania zasad jakimi rządzi się dieta ketonowa. Zapewniam natomiast, że naprawdę warto.

ketowariatka-przemiana

Podstawowe zasady diety ketogenicznej

Cel jaki wyznacza nam dieta ketonowa to przede wszystkim spalanie tłuszczu zamiast cukru. Jedz tłuszcz aby spalić tłuszcz - tak w skrócie można przedstawić założenia diety ketogenicznej. Gdy wyeliminujesz bądź zmniejszysz ilość pokarmów, które są bogate w cukry, organizm zamiast wykorzystywania glukozy programuje się na spalanie tłuszczu.

Termin ketoza odnosi się do naturalnego stanu metabolicznego, w którym organizm wykorzystuje nadmiar tłuszczu jako główne źródło paliwa.
Ten styl odżywiania dostarczy Ci kalorii w następujących proporcjach: 75% kalorii pochodzących ze zdrowych tłuszczów, 20% z białek, a pozostałe kalorie będą pochodzić z węglowodanów.

Bardzo ważne jest to, aby nie traktować diety jako tymczasowej. Kiedy w głowie masz tylko - jak najszybciej schudnąć, bardzo łatwo po chwili słabości o efekt jojo.

Zaangażuj się i nastaw na zmianę stylu życia, a wówczas efekty odchudzania będą naprawdę zadowalające. Efekty diety ketogenicznej zostaną osiągnięte tylko, gdy sciśle trzymamy się jej zasad.

Korzyści z redukcji masy ciała - Dlaczego warto schudnąć? 

Niezaprzeczalny jest fakt, że utrata kilogramów sprawia iż wyglądasz i czujesz się lepiej. Ale stawka jest znacznie wyższa. Zrozumienie, o co tak naprawdę toczy się gra pomoże Ci wytrwać w diecie i przetrwać trudniejsze chwile.

Światowa Organizacja Zdrowia (1) bije na alarm. Problem otyłości jest coraz większy. Osoby noszące nadprogramowe kilogramy cierpią na zwyrodnienie stawów, mają zbyt wysoki poziom złego cholesterolu, co z kolei wiąże się ze zwiększonym ryzykiem chorób serca, zawału i udaru mózgu. Chociaż nie można jednoznacznie stwierdzić, że otyłość lub nadwaga powoduje raka, spójne dowody wskazują, że wyższy poziom tkanki tłuszczowej wiąże się ze zwiększonym ryzykiem niektórych rodzajów raka, w tym: raka piersi, raka nerki, raka jelita grubego. Kobiety z nadwagą mogą być dwa do czterech razy bardziej narażone na rozwój raka endometrium (2). Mało osób wie, ale tłuszcz z brzucha jest powiązany z opornością na insulinę. Powoduje to wzrost poziomu cukru we krwi, co może ostatecznie prowadzić do cukrzycy.

Według badań już niewielka utrata masy ciała - od 5 do 10% - może zapewnić ogromne korzyści zdrowotne, w tym poprawę poziomu cukru, cholesterolu i ciśnienia krwi. 

Zatem widoczne efekty diety ketogenicznej to nie tylko poprawa wyglądu, ale także ogólnego stanu zdrowia. Mając to na względzie pozostaniesz zmotywowana, a spalanie tłuszczu nigdy nie będzie tak łatwe.

Efekty diety ketogenicznej: jakie czynniki wpływają na Twoją wagę?

efekty-dieta-waga

Twoja aktualna waga

Aktualna waga jest ważnym czynnikiem decydującym o tym, jak można szybko schudnąć na keto. Związane jest to zasadą, że im jesteś cięższa, tym wyższy jest wskaźnik metabolizmu (zdolność spalania). Osoby z większą wagą, zazwyczaj w początkowych etapach szybciej osiągają efekty na diecie ketogenicznej.

Twój styl życia

Na niego składa się wiele elementów tj.:

  • ile śpisz
  • ile pijesz wody
  • ilość i jakość przyjmowanych mikroelementów
  • poziom aktywności

Wszystkie te czynniki będą miały wpływ na utratę wagi, a tym samym na efekty diety ketogenicznej. Im większe zmiany poczynisz w tych obszarach, tym większe prawdopodobieństwo, że doświadczysz spektakularnych wyników na wadze.

Twoje zdrowie hormonalne

Stosujesz dietę, ćwiczysz regularnie, a skuteczne odchudzanie jest nadal poza twoim zasięgiem? Być może problem leży głębiej, a mianowicie cierpisz na zaburzenia hormonalne (3). Warto zasięgnąć porady specjalisty aby zidentyfikować to najsłabsze ogniwo, które powoduje że efekty odchudzania nie są widoczne.

Jakość i ilość snu

Na efekty diety ketogenicznej ogromny wpływ będzie mieć Twój sen. Osoby śpiące mniej niż siedem godzin na dobę mają tendencję do wolniejszego metabolizmu. Być może nie przyszło Ci to do głowy, ale skuteczne odchudzanie i sen mają wiele ze sobą wspólnego.

Efekty diety ketogenicznej - Ile się chudnie na keto?

Dobrą wiadomością dla osób zainteresowanych dietą ketogenną jest fakt, że jest to niezwykle skuteczna metoda odchudzania z wielu powodów:

  • zmienia Twoje ciało w maszynę spalającą tłuszcz.
  • dieta wysokotłuszczowa jest bardziej sycąca, co oznacza, że szybciej się najadasz i na dłużej. Jednym z powodów, dla których ludzie uwielbiają keto, jest to, że nie czują się głodni ani pozbawieni jedzenia, mimo że jedzą mniej posiłków i spożywają mniej kalorii.
  • będziesz czuć się bardziej energiczna, co z kolei wypływa na większą zdolność do bardziej wydajnego wysiłku. Wiele osób twierdzi także, że dieta ketogeniczna poprawia jasność umysłu i koncentrację (4).

Mając na uwadze znaczenie utraty masy ciała i zrozumienie niektórych czynników, które mają na to wpływ, możemy teraz spojrzeć na ilość kilogramów, których utraty możesz się spodziewać. Niniejszy przewodnik opiera się na założeniu, że ściśle przestrzegasz zasad diety ketonogenicznej, w której 75% kalorii pochodzi z tłuszczu, 20% z białka, a 5% z węglowodanów.

Pierwsza faza utraty wagi na diecie ketogenicznej

  • Czas: 1-2 tygodnie
  • Przewidywany spadek masy ciała: Szybka utrata masy ciała - do 4,5 kg (wody)

Gdy zaczniesz usuwać węglowodany z organizmu, Twoje ciało zacznie wykorzystywać glikogen zgromadzony w wątrobie i mięśniach jako główne źródło paliwa. Właśnie tego chcesz, ponieważ wtedy Twoje ciało zacznie spalać tłuszcz zamiast glukozy. A kiedy to się stanie, dotarłaś do ziemi świętej: ketozy. Porozmawiamy o tym więcej w fazie 2.

Pierwsze efekty diety ketogenicznej są dość spektakularne. Możesz stracić od 1 do 3 kilogramów masy wody. Niektórzy mogą nawet zrzucić do 4,5 kilograma! Badania wskazują, że każdy gram glikogenu w ludzkich mięśniach wiąże się z około 3 gramami wody. Tak więc, gdy Twoje ciało "pali" glikogen, to również jednocześnie pozbywa się nadmiaru wody. Mimo iż we wczesnych etapach tracisz głównie wodę, jest to świetny znak. Jesteś na najlepszej drodze do osiągnięcia upragnionego stanu jakim jest ketoza.

Ważne jest, aby pamiętać, że należy dostarczyć organizmowi dodatkową porcję wody, aby zapobiec odwodnieniu. Pierwsze efekty diety ketogenicznej niosą za sobą również mniej przyjemne i niepożądane skutki. Możesz zauważyć u siebie objawy grypopodobne - nudności, wymioty, zmęczenie, a może nawet drażliwość. Nazywamy to grypą ketonową i może ona trwać od kilku dni do kilku tygodni.

Efekty uboczne diety ketogenicznej są związane z drastyczną zmianą diety. Nie musisz się tym martwić. Jest to po prostu znak, że Twoje ciało dostosowuje się do nowego źródła paliwa, tj. przechodzi w tryb spalania tłuszczu. Dokonuj ostrożnych zmian w diecie, a wówczas efekty uboczne diety ketogenicznej zostaną zażegnane.

Druga faza utraty wagi na diecie ketogenicznej

  • Czas: 2-4 tygodnie
  • Przewidywany spadek masy ciała: średnia utrata masy ciała - od 0,5 do 1 kilograma na tydzień

Po początkowym spadku masy ciała z powodu utraty wody Twoje ciało zacznie przystosowywać się do używania tłuszczu jako głównego źródła energii. Jest to etap „adaptowania się do tłuszczu”. To punkt w całym procesie, kiedy osiągasz stan ketozy. Oznacza to, że Twoje ciało przechodzi z używania glikogenu na wykorzystanie tłuszczu jako źródła energii. Kiedy Twoje ciało zaczyna spalać tłuszcz, wytwarza ketony (zwane również ciałami ketonowymi). Możesz przetestować poziom ketonów w swoim ciele, aby ustalić, czy jesteś w ketozie.

Podczas fazy spalania tłuszczu możesz spodziewać się stałej utraty masy ciała: 0,5 - 1 kilograma tygodniowo. Na tym etapie będziesz również odczuwać mniejszy głód, ponieważ spożywany tłuszcz sprawi, że poczujesz się bardziej pełna. To znacznie przyspieszy proces odchudzania, gdyż łatwiej będzie Ci jeść mniej kalorii. Mimo, iż spadek wagi jest wolniejszy to efekty na diecie ketogenicznej nadal są zadowalające i łatwo policzyć ile można schudnąć w miesiąc.

Trzecia faza utraty wagi na diecie ketogenicznej

  • Czas: 1-3 miesięcy i dłużej
  • Przewidywany spadek masy ciała: wolniejsza utrata masy ciała - potencjalnie 0,5 - 1 kg na tydzień

Po przejściu na ketozę poczujesz się, jakbyś osiągnęła oświecenie - cóż prawie 🙂 Na pewno odczujesz, że masz więcej energii fizycznej i psychicznej oraz większą wytrzymałość. Dodatkowo wszelkie domagania się węglowodanów, których doświadczałaś na początku, znikną.

W tej fazie możesz nadal tracić 0,5 - 1 kilograma tygodniowo lub może to spowolnić. Jeśli utrata masy ciała zwolni, nie zniechęcaj się. To jest w porządku i dokładnie tyle ile można bezpiecznie schudnąć w miesiąc

Pamiętaj, że gdy schudniesz, metabolizm również nieco zwalnia. Twoje potrzeby kaloryczne również spadną, co oznacza, że będziesz musiała mniej jeść, aby utrzymać deficyt. Wytrwaj w tym jeśli chcesz utrzymać efekty po diecie ketogenicznej. Tracąc wagę stopniowo i równomiernie w tempie od 0,5 do 1 kilograma tygodniowo, jesteś bardziej skuteczna w jej utrzymywaniu, a efekt jojo nie będzie Ci straszny.

Oto, dlaczego nie chudniesz na diecie ketogenicznej

Mimo wysiłków efekty diety ketogenicznej nie są widoczne? Zdążyłaś przeliczyć ile się chudnie na diecie ketogenicznej, ale Twoja waga ani drgnie? Nie poddawaj się. Każdy organizm jest inny. Dieta na szybkie schudnięcie jest w zasięgu Twojej ręki.

Sprawdź co może być przeszkodą w osiągnięciu sukcesu.

dlaczego-nie-chudne

Ukryte węglowodany

Węglowodany są wszędzie, zwłaszcza w produktach przetworzonych. Jeśli spożywasz ich więcej niż zalecane, Twoje ciało znów powróci do spalania glukozy zamiast tłuszczu. Bądź czujna i uważaj co kładziesz na swój talerz.

Na mojej stronie znajdziesz przykładowy jadłospis diety ketogenicznej, co znacznie ułatwi Ci sprawę.

Przepisy diety ketogenicznej nie wykluczają deserów. Jeśli masz ochotę na ciasto bądź mus czekoladowy, przygotuj go sama w domu. Zamiast niedozwolonego cukru lub innych słodzików dodaj erytrytol, który jest tak samo słodki.

Zbyt duża ilość białka w diecie

Mając znowu na względzie jadłospis diety ketogenicznej, powinnaś zauważyć że ograniczeniu podlegają nie tylko węglowodany, ale także białko. Powinnaś dążyć do tego, aby tylko około 20% spożywanych kalorii pochodziło z białka.

Upewnij się, że jesteś w ketozie

Aby osiągnąć upragnione efekty diety ketogenicznej, upewnij się, że jesteś w ketozie. Zaletą diety ketonowej jest to, że możesz dokonać pomiaru ketonów. 

Brak ruchu

Oprócz ketozy, najlepszą rzeczą jaką możesz zrobić dla swojego zdrowia i aby utrzymać efekty po diecie ketogenicznej, jest ruch. Żadna dieta na płaski brzuch nie będzie miała większego sensu jeśli nie zbudujesz mięśni.

Zastanów się jak wygląda Twój dzień. Wstajesz rano, jedziesz samochodem do pracy, osiem godzin spędzasz za biurkiem. Po powrocie z pracy jedyne co przychodzi Ci do głowy to leżenie na kanapie. Prowadząc taki tryb życia nie spalisz tyle kalorii ile powinnaś.

Redukcja tkanki tłuszczowej będzie efektywniejsza dzięki mocnym mięśniom. Pracujące mięśnie spalają więcej kalorii niż tłuszcz, a to znacznie przyspieszy Twój metabolizm. Aby uzyskać najlepsze wyniki, wybierz kombinację treningu wysiłkowego i kardio. Jeśli nie chcesz iść na siłownię, idź na spacer. 30-minutowy spacer 3-4 razy w tygodniu, w szybkim tempie może pomóc Ci spalić około 150 kalorii.

Ponadto ćwiczenia poprawią nastrój, pomogą utrzymać motywację i efekty odchudzania.

Dieta ketogeniczna - efekty

Szybka dieta bez efektu jojo nie istnieje. Nie daj się namówić na ekspresowe odchudzanie, które nie pozostawi negatywnych skutków dla Twojego zdrowia.

Najlepszym wyborem na redukcję masy ciała jest dieta niskowęglowodanowa. Efekty diety ketogenicznej mówią same za siebie. Zmieniając styl żywienia osiągniesz dużo więcej niż tylko ładny wygląd. Oprócz sposobu na to jak szybko schudnąć, dostaniesz więcej energii, wytrzymałości i będziesz cieszyć się lepszym zdrowiem.

Każda z nas jest unikalna i efekty diety ketogenicznej mogą być bardziej, bądź mniej spektakularne na każdym z etapów. Jak w każdej diecie doświadczysz lepszych i gorszych momentów kiedy kilogramy trzymają się uparcie i nie chcą spaść. Najważniejsze jest, aby trzymać się dobrej drogi, którą obrałaś.

Nie wbijaj sobie do głowy tylko - jak szybko schudnąć. Dieta ketogenna naprawdę działa, a korzyści zdrowotne wynikające z utraty wagi mogą zmienić Twoje życie. Jeśli nie wiesz od czego zacząć chętnie pomogę Ci w tej podróży.

Napisz do mnie e-maila a postaram się Ci pomóc w odzyskaniu zdrowia i smukłej sylwetki. Zapraszam również na blog oraz po smaczne przepisy diety ketogenicznej.

10 Komentarzy. Leave new

Proszę o pomoc i informacje i poradę

Odpowiedz

Ja również bardzo chciałabym przejść na tą dietę. Jak zacząć ?

Odpowiedz

Chciałabym schudnąć i dużo czytam o o keto diecie. Jak zacząć?

Odpowiedz

Jak zacząć?

Odpowiedz

Chciała bym zacząć tę dietę proszę o radę

Odpowiedz

Witam.
Bardzo proszę o pomoc. Na wstępie uprzedzam wszelkie komentarze, że łagodnie mówiąc źle zrobiłam bo wiem. Mianowicie jestem po 14 dniach głodówki na wodzie. Mam przed sobą okres wyjścia również 14 dni. Wszystko jest ok. Czuję się dobrze. Ale myślę nad tym, żeby już nigdy tego błędu nie popełniać i raczej spróbować diety jego. Ale nie bardzo wiem czy mogę teraz od razu tzn.stopniowo na nią przejść ? Tzn. Zaczynać wszystko wprowadzać ale bez węgli.

Odpowiedz

Bardzo proszę o pomoc. Juz tyle razy próbowałam

Odpowiedz
Magda 37 lat
02/07/2020 11:22

Mieszkam w Turcji. Obecnie z mężem mamy mało ruchu. Mam córkę 1,5 roku ( jeszcze w nocy karmię piersią) i syna prawie 4 latka. Nie wiem od czego zacząć. Mąż i ja wyglądamy jak w 8 miesiącu ciąży. Help

Odpowiedz

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Fill out this field
Fill out this field
Proszę wprowadzić prawidłowy adres email.

Menu